Een prima verzameling van slideshows / presentaties om meer internet budget te krijgen.
via Upstream
UPDATE 1:
Artikel via Emerce Telegraaf start met gedragsmarketing
De uitgever is zes maanden geleden begonnen met zich te oriënteren op gedragsmarketing. Gepraat werd met twee partners: het Duitse wunderLOOP en het Amerikaanse RevenueScience. Met het laatste bedrijf, dat in Europa vanuit Londen opereert, is De Telegraaf uiteindelijk verder gegaan.
De afgelopen weken is geëxperimenteerd met een certificaten-campagne van ABN AMRO binnen een groep bezoekers die iets heeft met beleggingsfondsen. Daarnaast heeft mediabureau Kobalt op FD Mediagroep, PCM, TMG, RTL, ZOOMIN, WebAds en ilsemedia een ‘normale’ campagne voor dezelfde doelgroep ingekocht. Op deze manier kon een eerlijke vergelijking worden gemaakt. De eerste resultaten zijn bemoedigend. De merkassociatie blijft gelijk, de naamsbekendheid doet het bij de BT campagne beter, maar de reguliere campagne scoort hoger als het om kennisoverdracht gaat. Daarentegen valt de clickrate weer tegen (7 procent voordeel in het geval van de reguliere campagne) vergeleken met de reguliere campagne.
UPDATE2:
Artikel via Marketingfacts met een lekkere wegklik slideshow over regelgeving.
0