Een heel uitgebreid artikel op frankwatching over hoe een traditioneel bedrijf als Reed Business zijn weg vind in de nieuwe media. Zoals Jaap Kooij het zegt: “Van uitgever naar community manager”.
Reed Business werkt met drie overheersende businessmodellen:
- Dataservices (subscriptions eindgebruikers), een soort kennisbanken zoals Elsevier Fiscaal Totaal >
- Matching (paid inclusion, cpm. cpc), denk aan Kellysearch > en Totaljobs.nl >
- Communitservices en -sites (online display advertising), waaronder Elsevier > en zibb.nl >
De omzetgroei van Reed Business zit met name in online activiteiten (dat deel groeit 20% per jaar) en online maakt 24% uit van de totale omzet. Het gaat in totaal om iets meer dan 300 url’s en onder het moto vele kleintjes maken 1 grote zijn ze druk bezig deze te voorzien van “must have” content en van “must have” functionaliteit.
Nog een mooi statement tot slot: “Content may still be king, but relevancy rules!”. Iets wat wij ons zeker ter harte moeten nemen.
0