Gijsbregt Brouwer (Brightguys) stelt op marketingfacts de vraag of een eigen platform te prefereren is boven het aanhaken bij bestaande online kanalen.
Ofwel in de woorden van Gijsbregt:
Zet je een Nederlandse versie van iSporty op (zoals AD doet) of bouw je een eigen sportHyves. Waarbij deze discussie uiteraard breder getrokken kan worden: voor communiceren met je doelgroep kiezen via bestaande kanalen of een eigen platform bouwen? Dit geldt niet alleen voor de segmentering van content (sport/muziek/film/entertainment/nieuws), maar vooral ook voor branded content (denk aan ditismijnteam.nl).
Voor en nadelen in het kort:
Voordelen eigen platform
- Precies op maat
- Je bent er helemaal de baas
- Continuïteit
- Vindbaarheid
- Herkenbaarheid
- Nieuwe functionaliteiten
- Autoriteit
Voordelen aanwezigheid op bestaande kanalen
- Traffic
- Ontwikkelkosten
- Keuze
- Gedeelde belangen
- Branding
- Functionaliteiten
- Authenticiteit en realiteit
Lees uitgebreid over de voor en nadelen op marketingfacts.nl, ook de reacties zijn zeer de moeite waard.
0