We zijn druk om een nieuwe website te realiseren. We hebben het over conceptuele keuzes en welke informatie onze gebruikers verwachten en waar deze getoond moet worden. En hoe we het beheer(s)baar houden. Allemaal zeer belangrijke en fundamentele keuzes.
En wat dan als de website live is?
Dan hebben we voorwaarden gecreëerd die de inhoud tot bloei te laten komen. En naast dat we continue zullen blijven zoeken naar de beste vorm voor deze inhoud is juist wat en hoe je schrijft / filmt / fotografeert bepalend voor het succes. Nog meer als je van informeren naar communiceren gaat.
Ruimte om te experimenteren
We moeten dus de ruimte vinden om zowel met vorm als inhoud te experimenteren. 37signals heeft dat mooi en eenvoudig gedaan, een prachtig voorbeeld qua omvang en impact. Gebruik makend van de google website optimizer hebben ze slechts verschillende headlines en subheaders geprobeerd. Resultaat: 30% betere conversie.
De winnaar:
De verliezer:
Lees meer op 37signals.
Deze post was onderdeel van een intern blog van de webmasters (waaronder ik) bij Natuurmonumenten die druk bezig waren met de ontwikkeling van een nieuwe site.
0
Ha Erik,
Goed idee. Ik heb vandaag overwogen om er tegen Sjaan over te beginnen maar onze beider hoofden zaten zo vol dat ik het heb gelaten. Maar ik vind dus dat in ieder geval Sjaan het moet zien en dan nog een paar. Ik ga er overigens van uit dat jouw hoofd ook vol zit.
Dit kan een goeie zijn om mee te geven voor de campagne. We definieren een cross media actie en we meten niet alleen de conversie, maar ook het effect van de schakels in de actie. De volgende stap is om in sommige schakels verschillende varianten uit te proberen.
Morgen heb ik een uurtje met Emma over de campagne in relatie tot de vernieuwde website. Eens kijken of we een cross media actie kunnen definieren.
Voor nu zou ik willen zeggen – in navolging van meneer Colijn en ongetwijfeld tot genoegen van onze navigator: gaat u vooral rustig slapen.
groeten & beterschap,
Michiel