Sinds een aantal maanden hebben we bij Natuurmonumenten echte error pagina’s geïntroduceerd. In eerste instantie onder de radar door van de organisatie zelf. Waardoor we in ons enthousiasme kozen voor een hilarische foto waar een niet nader te noemen persoon via de achterkant in een kadaver van een niet nader te noemen rund keek.
Maar omdat we de error pagina ook nog functioneel was kon het niet lang onder de radar blijven. Na een maand genoten te hebben is er gekozen voor een gebroken boom. Ook thematisch passend al ontlokt het bij mij geen glimlach meer. Iets wat ik juist conceptueel zo aansprekend vind. Er gaat iets mis, maar we kunnen / moeten er nog om lachen.
Voor de nieuwe website moeten we weer nieuwe errorpagina’s ontwikkelen. De huidige zullen zeker als basis kunnen dienen, Maar ik wil jullie toch graag inspireren om het weer een stapje verder te gaan. En deze pagina’s te gebruiken om je merk (ludiek) te versterken.
Smashing Magazine zorgt weer voor een prachtige verzameling. Hebben jullie zelf nog mooie voorbeelden? Zet ze er bij in de reacties.
Een heel mooi interactief voorbeeld is deze van Herr Nilsson. En natuurlijk heeft het iets met twitter van doen. Na wat geduld ontstaat er… pure poëzie.
0