Een prachtige cartoon van Tom Fisburn waar hij de problemen van het huidige Gamification genadeloos vast legt. Het kan natuurlijk zoveel meer zijn. Een goede game is dan ook niet zozeer de fun factor, al speelt die mee, het is vooral hoe goed het ontworpen is en hoe goed het zich personificeerd naar de kwaliteiten en talenten van de speler zodat de ervaringen maximaal zijn en de speler dan ook helemaal engaged raakt.
Marketing heeft dus nog veel te leren maar ik heb er vertrouwen in dat we er gaan komen. Het spel element wat we zo goed kennen vanuit onze jeugd weer inbrengen in de processes die we als volwassenen zo goed kennen gaat ongetwijfeld een enorme positieve impact hebben hoe we tot onze productie komen.
Meer weten?
Ik heb hier al eerder wat over gepost en ook heb ik wat bookmarks verzameld die de moeite van het bekijken waard zijn. En de post van Tom onder de cartoon is zeker een aanrader oa voorzien van een mooie presentatie van Sebastian Deterding over de Gamification and it’s discontent van een jaar geleden.