Twee jaar geleden kwam ik bij EEN werken als online campaigner. De website van toen was nog heel erg gekoppeld aan de activiteiten van de jaren daarvoor en gezien de nieuwe koers niet meer passend. Na wat technische en veel inhoudelijke aanpassingen hebben we het vooral gebruikt als referentie in plaats van centraal communicatiekanaal. De communicatie hebben we verschoven naar de diverse sociale media kanalen.
Maar over de jaren hebben we, ook door de geweldige url toch nog veel traffic gegenereerd. Daarom was het toch jammer dat we deze mensen toch niet de content konden bieden die er was. Hierdoor zijn we op zoek gegaan naar oplossingen en daar is uiteindelijk Rebelmouse uit gekomen die ik ook hier mee experimenteer. Naast dat het geen ontwikkelingkosten met zich mee brengt is het uitermate geschikt om content dat zich op verschillende plekken manifesteert te verzamelen. En omdat EEN vele partners heeft was dit een ideale service om ook de activiteiten van de partners te tonen.
Nu hebben we eindelijk de site waar mensen gelijk een gevoel krijgen wat de verschillende organisaties doen en bieden in het hier en nu en maakt het zichtbaar wat vaak onzichtbaar blijft door fragmentatie. Voor mij een kick om zoveel activiteit te zien met als doel de wereld leefbaarder te maken voor mensen die het zo verschrikkelijk hard nodig hebben.
0