Heb niet zoveel met cijfers als een indicatie van waarde. Kijk eigenlijk nooit naar webstatistieken of hoeveel volgers ik (of de bedrijven en organisaties waar ik voor werk) hebben op twitter, facebook, enz. Tien, honderd, duizend, honderdduizend, miljoen. Het zegt me niet zoveel. Het gaat mij over waarde creëren en daar in vertrouwen dat het zijn weg vind naar de mensen voor wie het relevant is. Of dat nu via een zoekmachine of persoonlijke verwijzing is.
Maar ooit heeft linkedin besloten na 500 “verbindingen” te stoppen met tellen en heeft zo een magische grens gedefinieerd. Die ben ik nu voorbij. Niet zo bijzonder want veel van de mensen die ik ken zijn daar al lang aan voorbij. Maar het geeft me wel te denken. Ben ik nu tot een select gezelschap toegetreden? ;-)
En stiekem toch ook wel onder de indruk van het getal. Zeker omdat ik mezelf op Linkedin de regel heb meegegeven dat ik iedereen waarmee ik verbind ook echt ontmoet moet hebben. Vaak betekent dat dat ik ook met ze gewerkt heb. Daarnaast ben ik vooral reactief. Dus mijn behoefte is niet sturend maar die van de ander. Best onder de indruk dat het nu meer dan 500 mensen zijn.
0