Dat ik een bedrijf bel als die teveel wil terugbetalen?
Dit is wat ik wel vaker hoor als ik met een klantenservice aan de lijn hang. Ze zijn uitermate verbaast en buitengewoon dankbaar. Het is blijkbaar uitzonderlijk dat mensen bellen als er wat mis gaat wat niet hun voordeel is. Wat ik erg raar vind.
Je hebt tenslotte een deal gesloten. Er vind waarde-uitwisseling plaats waar je vrijwillig mee ingestemd hebt en waar je waarschijnlijk al blij mee was. Je bent een relatie aangegaan. Waarom dan de andere partij willens en wetens stiekem benadelen?
Kan allerlei redenen en argumenten bedenken waarom mensen het niet melden, misschien zelfs terecht. Maar wat doet dat met je als mens? Wat doet het met je wereldbeeld en het beeld van jezelf? Waar sta je voor? Hoe zou je zelf behandeld willen worden? Wat voor relaties heb je met anderen?
Ik wil vanuit vertrouwen en liefde in het leven staan (wie wil dat nou niet) en dus is het vanzelfsprekend om de relatie te koesteren en als er iets mis gaat daar samen uit te komen. Ook al is het in je nadeel, maar op lange termijn wordt iedereen er beter van.
0