We hebben het met betrekking tot kinderen en COVID voornamelijk over de leerachterstand die ze oplopen en de angst dat dit grote gevolgen gaan hebben voor hun toekomst. Maar is dit wel waar we ons op moeten focussen? Therea Thayer Snyder denkt van niet (en ik ben het met haar eens).
Veteran educator shares a refreshing perspective on what kids need from school now
Annie Reneau – 20 februari 2021 – link
Public education is one of the most complex issues under normal circumstances, but the pandemic has made it far more complicated. The question of how to meet the needs of kids who come from diverse families, communities, and socioeconomic circumstances—not to mention having diverse mental strengths, interests, and challenges of their own—is never simple, and adding the difficulty of living through a pandemic with its lack of certainty, structure, and security is a whole freaking lot.
What on earth are we trying to catch them up on? The models no longer apply, the benchmarks are no longer valid, the trend analyses have been interrupted. We must not forget that those arbitrary measures were established by people, not ordained by God. We can make those invalid measures as obsolete as a crank up telephone! They simply do not apply.
Met haar brief aan haar collega’s creëert Therea ruimte om uit die tunnelvisie te komen. De veranderde situatie niet te vergelijken met de oude maar juist te kijken hoe je als professional / school de kinderen leert navigeren door hetgeen wat ze leren.
When the children return to school, they will have returned with a new history that we will need to help them identify and make sense of. When the children return to school, we will need to listen to them. Let their stories be told. They have endured a year that has no parallel in modern times. There is no assessment that applies to who they are or what they have learned. Remember, their brains did not go into hibernation during this year. Their brains may not have been focused on traditional school material, but they did not stop either. Their brains may have been focused on where their next meal is coming from, or how to care for a younger sibling, or how to deal with missing grandma, or how it feels to have to surrender a beloved pet, or how to deal with death. Our job is to welcome them back and help them write that history.
We hebben de neiging onze schoolgaande kinderen te zien als een soort aspirant lid van de samenleving waar zoveel mogelijk kennis in moet worden gepompt om ze economisch rendabel te maken.
Terwijl ze vanaf dag een volwaardig onderdeel uitmaken van onze zeer complexe samenleving. Ze doen voornamelijk eerste intense ervaringen op die hun leven vormen. Hebben een lichaam die meerdere keren metamorfoses doorstaat. Staan volop in het leven en hun wereld met een sterk groeiende bewustwording. Hier niet of nauwelijks aandacht aan besteden is erg kortzichtig. En veel schadelijker dan het niet tot je nemen van een x hoeveelheid kennis binnen een arbitraire vastgestelde tijden, criteria en methodieken.
I sincerely plead with my colleagues, to surrender the artificial constructs that measure achievement and greet the children where they are, not where we think they “should be.” Greet them with art supplies and writing materials, and music and dance and so many other avenues to help them express what has happened to them in their lives during this horrific year. Greet them with stories and books that will help them make sense of an upside-down world. They missed you. They did not miss the test prep. They did not miss the worksheets. They did not miss the reading groups. They did not miss the homework. They missed you.
Ik hoop van harte dat we de ruimte hebben als samenleving om onze kinderen beter te begeleiden in een tijd waar zekerheden meer en meer wegvallen zowel in het nu als in de toekomst.
0