in Alles komt goed

M3: hoe Reed Business businesst

Een heel uitgebreid artikel op frankwatching over hoe een traditioneel bedrijf als Reed Business zijn weg vind in de nieuwe media. Zoals Jaap Kooij het zegt: “Van uitgever naar community manager”.

Reed Business werkt met drie overheersende businessmodellen:

  1. Dataservices (subscriptions eindgebruikers), een soort kennisbanken zoals Elsevier Fiscaal Totaal >
  2. Matching (paid inclusion, cpm. cpc), denk aan Kellysearch > en Totaljobs.nl >
  3. Communitservices en -sites (online display advertising), waaronder Elsevier > en zibb.nl >

De omzetgroei van Reed Business zit met name in online activiteiten (dat deel groeit 20% per jaar) en online maakt 24% uit van de totale omzet. Het gaat in totaal om iets meer dan 300 url’s en onder het moto vele kleintjes maken 1 grote zijn ze druk bezig deze te voorzien van “must have” content en van “must have” functionaliteit.

Nog een mooi statement tot slot: “Content may still be king, but relevancy rules!”. Iets wat wij ons zeker ter harte moeten nemen.

0
Soort van gedagboekt op

Wat vind jij?

Reageer

Wil je reageren via je eigen site? Zet een link naar deze post in je eigen post en dan komt het automagisch hier terecht. Heb je geen webmention functionaliteit vul dan de link naar je post hieronder in (meer uitleg op Indieweb.org).