Al meer dan een jaar geleden al gepost over mijn noodzakelijke transitie naar waardevolle baan naast mijn onvoorwaardelijk helpen.
Conclusie: Het is moeilijk om een baan te vinden die én aan mijn normen en waarden voldoet én dan serieus in aanmerking te kunnen komen voor die baan. Dus de nodige deksels op mijn neus gekregen.
Die tien jaar onvoorwaardelijk helpen wordt gezien als werkeloos. Mijn leeftijd (51) werkt niet echt mee. En mijn zeer gevarieerd palet aan opgedane kennis en kunde heeft geen waarde. Net als dat behaalde papiertje aan de kunstacademie. Snap ’t natuurlijk, maar zo ergens in november was ik wel uitgezocht. kon echt geen andere mogelijke baan meer vinden.
Maar ineens werd ik toch gecontacteerd nadat ik maanden geleden een mailtje had gestuurd. Eentje waar ongeschoold zijn geen probleem is, er niet wordt gekeken naar je ervaring of werkgeschiedenis. Ze kijken slechts naar je wens. En als je een VOG en een goedkeuring van de arboarts kan overdragen én bereid bent 1200 euro te investeren in een minimumloon inkomen, dan ben je meer dan welkom.
Wat ga ik doen? Als alles goed gaat wordt ik chauffeur voor het aanvullend openbaar vervoer in Amsterdam. Nog steeds mensen helpen die de hulp verdienen zoals ik al 10 jaar doe, maar dan betaald en met een heel specifieke taak. Mensen veilig, prettig en op tijd op hun plek van bestemming brengen.
Natuurlijk waren mijn wensen groter, maar dat lukte niet. Dus dit is een mooie oplossing.
Ben door de eerste twee hoepels gesprongen. De VOG is binnen en afgelopen vrijdag officieel goedgekeurd voor vijf jaar. Nu woensdag de aanvraag voor de taxipas regelen. En dan is de kans groot dat ik ergens halverwege januari officieel aan de slag ga.
De eerste zes maanden zijn op proef en in die tijd moet ik ook mijn taxipas halen. Als ik mijn werk goed doe en mijn taxipas gehaald, ben ik vanaf dat moment volwaardig chauffeur.
Na dertig jaar zit ik straks weer achter het stuur van een taxi. Zoals ik dat deed in mijn vakanties toen ik nog studeerde. Heb toen een goeie tijd gehad. Kijken of dat deze keer ook zo gaat zijn voor mij en mijn passagiers.
2
Webmentions
[…] dag dat ik (ongeveer) zes maanden rij voor het aanvullend openbaar vervoer. De geldigheid van mijn tijdelijke taxipas is verlopen en gister, met wat gunning van de examinator, heb ik de definitieve taxipas gehaald. […]
[…] had ik mijn praktijkexamen voor mijn volledige taxipas. Mijn voorlopig laatste hoepel. De theorie had ik gelukkig in één keer gehaald. Maar de praktijk is voor mij moeilijker. Woon […]
[…] moest ik praktijk examen doen voor taxichauffeur. Een van de laatste hoepels om volwaardig te kunnen chauffeuren. Dat is dus niet gelukt. Examens en acteren zijn twee dingen […]
[…] ben ik weer door een hoepel gesprongen. Voor mijn werk bij het AOV moet ik binnen zes maanden mijn taxipas halen. Heb nu een […]
[…] eerder gezegd, ik ga aan de baan. Na ongeveer tien jaar mensen onvoorwaardelijk helpen, is dat privilege voorbij. Iets betaalds […]